Duurzame samenwerking met Donker Groep hernieuwd!

Apeldoorn, augustus 2020.
We zijn erg trots op de hernieuwde samenwerking met de Donker Groep. Samen met STIHL Benelux en collega STIHL-dealer van Blitterswijk tuin- en parkmachines hebben we daarvoor STIHL Total Care Pro ontwikkeld. Hierin hebben wij onze machinebeheer ervaringen vanuit de afgelopen jaren gedeeld en deze zijn aangevuld met de ideeën en frisse blik vanuit van Blitterswijk en STIHL, almede de wensen van de Donker Groep. STIHL Total Care Pro is hieruit voortgekomen met de best passende aanbieding voor de klant. 

Uitgangspunt van deze samenwerkingscombinatie is duurzame ontzorging van de Donker Groep. Door te kiezen voor STCP is de Donker Groep de komende jaren wederom verzekerd van continuïteit en bedrijfszekerheid van het STIHL machinepark. 

Enkele cijfers STCP:
- ± 2000 machines
- 17 Donker Group vestigingen (waarvan Poel er 11 mag bedienen)
- ± 800 medewerkers up to date houden door middel van STIHL Training

STIHL heeft onderstaand persbericht over deze mooie samenwerking naar buiten gebracht:

Donker Groep zet met STIHL Total Care Pro duurzame koers voort

Puurs, augustus 2020. Onlangs startte een hernieuwde samenwerking tussen Donker Groep en STIHL. De samenwerking gaat verder dan de traditionele klant- leverancier relatie, en is een strategisch partnerschap waarbij STIHL, Donker Groep helpt om haar duurzaamheidsdoelstellingen te behalen. Maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen zit immers bij beide partijen in hun DNA verweven.

donker groep logoDonker Groep is al jaren een tevreden STIHL klant en gaat nu een stap verder in de samenwerking onder het motto “Wij behouden het goede en gaan voor het beste”. Donker Groep kiest voor totale ontzorging met de full-service leasing formule STIHL Total Care Pro. STIHL treedt in dit partnerschap op als totale business partner in samenwerking met 2 uitvoerende STIHL dealers.

Broer Voolstra (Hoofd Inkoop): “We zijn verheugd met dit strategisch partnerschap. Het geeft ons direct toegang tot de nieuwste technische en ergonomische ontwikkelingen van STIHL. Deze samenwerking zal ons ook helpen bij het behalen van onze duurzaamheidsdoelstellingen.”

Van links naar rechts: Wouter van Blitterswijk (van Blitterswijk Tuin- en Parkmachines) - Paul van der Poel (Poel Bosbouwartikelen) - Tommy Nagtegaal (STIHL) - Broer Voolstra (Donker Groep) - Johan Lentz (Donker Groep)

Dankzij STIHL Total Care Pro kan Donker Groep een beroep doen op het gespecialiseerd servicenetwerk van STIHL. Met een uitmuntende vakkennis over het machinepark, en het beheer en onderhoud ervan wordt volledig ingespeeld op de wensen, eisen en behoeften van Donker Groep.

Met deze full-service lease formule is Donker Groep verzekerd van voldoende capaciteit en een optimale beschikbaarheid van machines. Zo hoeft Donker Groep zich geen zorgen te maken over de continuïteit zowel bij aanvang van de samenwerking als tijdens de volledige looptijd van het contract. Er is een reservevloot van machines beschikbaar indien er een machine uitvalt. Zo wordt stilstand vermeden.

STIHL Total Care Pro bevat ook een gedegen keurings- en onderhoudsprogramma. Dit zorgt ervoor dat de machines tijdig gekeurd en onderhouden worden. Zo verliest Donker Groep geen productie- en reistijd aan onderhoud en keuring, en gaan de medewerkers van Donker Groep altijd op pad met goed werkende en veilige machines. De machinegebruikers hoeven alleen nog voor het dagelijks onderhoud zoals het slijpen en smeren van maai-, knip- en snijgarnituur te zorgen.

Daarnaast worden er gepersonaliseerde opleidingen voor de medewerkers van Donker Groep georganiseerd. Zo zijn zij steeds volledig geïnstrueerd over klein onderhoud, en het veilig en ergonomisch gebruik van de producten.

Om Donker Groep te helpen bij het behalen van haar duurzaamheidsdoelstellingen wordt de overgang van brandstof- naar accumachines gewaarborgd door het machinepark continu te vernieuwen. Zo beschikt Donker Groep steeds over een innovatief en actueel machinepark.

Met de toepassing STIHL connected beheert Donker Groep haar machinepark. De toepassing registreert waardevolle data over de machines zoals het aantal draaiuren, het vereiste onderhoudsinterval, en brengt in kaart of de machines efficiënt ingezet worden. Dankzij de applicatie kan Donker Groep de inzet van haar medewerkers én machines zorgvuldig inplannen, en kan er bijvoorbeeld gemakkelijk beslist worden om een piekbelasting op te vangen met short lease.

Dit strategisch partnerschap biedt Donker Groep directe toegang tot de nieuwste ontwikkelingen van STIHL. Donker Groep krijgt de mogelijkheid om de innovaties uit te testen en toe te passen in het werkveld.

Tommy Nagtegaal (Business Development): “We zijn verheugd met deze hernieuwde samenwerking. Donker Groep helpt ons bij het testen van nieuwe producten en concepten in het werkveld. De waardevolle feedback die Donker Groep ons geeft, nemen we mee in het ontwikkelingsproces van nieuwe producten. “

STIHL is bovendien niet alleen leverancier, maar treedt ook op als adviserend partner en geeft Donker Groep aanbevelingen over bijvoorbeeld de laadvoorzieningen en de opslag van accu’s.

STIHL Total Care Pro staat voor kwaliteit, service en kennis: kwalitatieve producten, optimale klantondersteuning door totale ontzorging, en een gespecialiseerd en vakkundig servicenetwerk voor het onderhouden en beheren van de machines.

___________________________________________________________________________

Over Donker Groep

Donker Groep is een landelijk werkend groenbedrijf met een vernieuwende kijk op de beleving van groene binnen- en buitenruimtes. De 850 creatieve en duurzame groendenkers en -doeners zijn thuis in alles wat met binnen- en buitengroen te maken heeft. Zoals het ontwerpen, aanleggen en/of onderhouden van (circulaire) binnen- en buitentuinen en -parken, landschapsarchitectuur, natuurlijke speelterreinen en (ecologisch) groenonderhoud met bewonersparticipatie. En nog veel meer. Uniek in Nederland is de integrale, allesomvattende aanpak: Donker Groep verzorgt gehele projecttrajecten van de eerste potloodschets tot de feestelijke opening. Donker Groep is een top 3-speler in Nederland. Donker Groep werkt voor overheden, bedrijven en instellingen. Onder Donker Groep vallen drie divisies: Donker Design, Donker Groen en Donker Interieur. Sinds de start in 1961, is Donker Groep gegroeid naar inmiddels 26 locaties in Nederland en België.

Wat Donker Groep voor een belangrijk deel kenmerkt is het beleid waarmee zij maatschappelijk verantwoord ondernemen. Als landelijk opererend bedrijf in de groenvoorziening grijpen Donker Groep hun uitgangspositie aan om dit breed uit te dragen op sociaal en duurzaam terrein. Van de medewerkers van de Donker Groep heeft ongeveer 15 procent een afstand tot de arbeidsmarkt en in 2035 willen we volledig circulair functioneren. Om geen enkele negatieve impact meer op het milieu uit te oefenen, verkeert de Donker Groep organisatie sinds 2013 in een intensief veranderproces. Ze transformeren van een groenbedrijf naar een ‘groen’ bedrijf. Donker Groep is ervan doordrongen dat een duurzame toekomst alleen mogelijk is als veel partijen samenwerken. Daarom werkt Donker Groep als ‘groene gids’ samen met klanten, overheden, universiteiten, leveranciers, concullega’s en collectieven.


Over STIHL

STIHL ontwikkelt, produceert en verkoopt een ruim assortiment machines en accessoires voor de professionele bos- en landbouw, alsook voor het tuin- en landschapsonderhoud, de bouwsector en veeleisende particuliere gebruikers. De producten worden verkocht in ruim 160 landen.

STIHL staat al meer dan 90 jaar voor kwaliteit met meer dan 2.300 patenten. Iedereen die actief is in de bosbouw, landbouw, landschapsonderhoud of de bouw – of elke particuliere gebruiker die de hoogste standaard verwacht, kent STIHL en schat haar merkbelofte naar waarde: topkwaliteit, klantgerichtheid en innovatie. De gedachte die aan de basis van dit succes ligt is: telkens nieuwe manieren vinden om de mens te helpen bij het werk in de natuur.

Zo wordt er overal ter wereld geïnvesteerd in de toekomst, steeds met het oog op duurzaamheid. STIHL neemt ook haar verantwoordelijkheid op verschillende vlakken: mensenrechten, milieubescherming en sociaal- economisch. De inzet, het enthousiasme, kennis en vaardigheden van de werknemers zijn de basis van het succes. Persoonlijke ontwikkeling, opleiding en training krijgen dan ook prioriteit. Al deze elementen zorgen er samen voor dat STIHL wereldwijd de topkwaliteit en service kan leveren die onze klanten verwachten.

 

Bron: STIHL persbericht